Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Ellen Abercrombie - WaarBenJij.nu Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Ellen Abercrombie - WaarBenJij.nu

Cairns

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg Ellen

31 Oktober 2012 | Australië, Cairns

Vanuit Port Douglas naar Cairns gereden over de inland route via Mt Malloy en Mareeba. Veel dode kangoeroes langs de kant van de weg zien liggen. Eenmaal in Cairns is het wel even wennen qua drukte, het is best wel een flinke stad en het krioelt hier van de toeristen. Vandaag alweer onze laatste dag hier. Terwijl de jongens een tour hebben geboekt naar Kuranda ben ik alvast de koffers aan het pakken. Wassen draaien en stout gedaan in de shoppingmall. Ik vind de kussens hier op de bedden zo lekker liggen dus ik heb er 2 gekocht. In Nederland hebben we vierkante kussens en hier net als in GB langwerpige en geloof me dat slaapt veel lekkerder. Benieuwd of de jongens ook zo gelukkig kijken als ze straks terug komen, zwaar zijn ze niet maar wel onhandig meenemen in het vliegtuig en in een koffer stop je ze ook niet zomaar.
Vanmiddag nog even een paar uur gezwommen in de lagoon want het is hier erg heet, volgens de Aussies a bit sticky, 34 graden en de UV index staat op extreme. Goed insmeren dus. Cairns heeft geen strand daarom hebben ze hier een lagoon aangelegd, an award-winner. Het is hier zien en gezien worden heb ik wel eens gehoord. Vanmiddag was het voor mij zien. Zonnebril op en vanaf de rand mensen kijken. Ik zie een flinke groep Japanners mijn lompe Birkenstocks en plastic Didi tasje opzij schuiven voor een poseermoment. Dan zeggen ze wel eens dat ik kan poseren voor de camera, nou bij deze mensen val ik in het niet. Het is nummertjes trekken, niet voordringen, boompje vasthouden en dan de andere arm in de lucht....next!!! Heb ik al eens verteld dat ik hier bij de lagoon jaren geleden door een professionele Japanse fotoshoot ben gelopen?
Maar zoals ik al zei is het vandaag onze laatste dag in het tropische noorden. Morgen vliegen Piet en Kevin naar Sydney terwijl ik naar Melbourne vlieg om daar mijn twee Australische vrienden te ontmoeten die ik al heel wat jaar niet heb gezien.

  • 31 Oktober 2012 - 10:19

    Ralph:

    Jahoor dat meen je toch niet :-P je gaat toch niet helemaal kussens vanaf Australie mee naar Nederland verslepen :-P. Geniet van jullie laatste weekje in OZ :-)

  • 31 Oktober 2012 - 11:05

    Ilona:

    Hi hi, wat een muts! Goede vlucht morgen!

    -x-

  • 31 Oktober 2012 - 21:24

    Je:

    Hoi zus, nu al weg uit Cairns, jammer. Was het niet veel makkelijker geweest om de kussens in Nederland op internet te bestellen en gewoon thuis laten bezorgen? Zie het bedenkelijke gezicht van Piet al voor me, ha ha. Groetjes, je zus.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ellen

Welkom op mijn website. Als je het leuk vindt kun je onze reis via deze site volgen. Veel leesplezier!! Ellen

Actief sinds 07 Okt. 2012
Verslag gelezen: 251
Totaal aantal bezoekers 121536

Voorgaande reizen:

13 Oktober 2012 - 06 November 2012

Australië 2012

Landen bezocht: