Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Ellen Abercrombie - WaarBenJij.nu Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Ellen Abercrombie - WaarBenJij.nu

Cairns

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg Ellen

04 April 2017 | Australië, Cairns

Zondag ochtend met de trein naar het vliegveld in Sydney om vervolgens pas 's avonds in Cairns aan te komen. Vlucht bleek geannuleerd, vlucht omgeboekt, dag op Sydney vliegveld hangen. Ik probeer er niet meer aan te denken. Een verloren dag.

Gisteren naar de lagoon gegaan om te zwemmen. Vanmorgen naar Cairns Central winkelcentrum, en een flinke hoeveelheid Tim Tam koekjes ingeslagen want ik kan straks op de sportschool (ehhh ik bedoel koffie clubje) niet met lege handen aankomen.

Het weer is hier erg van slag, de luchtvochtigheid te hoog voor de tijd van het jaar en de wind komt nog steeds uit het zuidoosten. De weersvooruitzichten spreken elkaar tegen. Er doen geruchten de ronde dat er mogelijk een nieuwe cycloon op komst is alhoewel er nog geen enkele activiteit te zien is op de Coral Sea. Andere weerbeelden laten een verbetering tegen het einde van de week zien.

Morgen gaan we naar Mission Beach. Vorig jaar heb ik hier John ontmoet en hij heeft de shuttle bus service hier opgezet voor inwoners van Mission Beach. Ook wij hebben via hem geboekt en omdat wij special guests zijn neemt hij ons voor vertrek mee naar Kuranda, een toeristische plaats in het regenwoud. Lief hè?

De avond is hier gevallen en hopelijk gaat het slapen beter. Het is hier niet van zachtjes tikt de regen op mijn zolderraam maar hard klettert de de regen op mijn golfplaten dak.

• 04 April 2017 - 11:06

Ilona:

Ze zullen blij met je zijn op de koffie club... uhhh sportschool ;). Balen dat het weer zo van slag is.

Heel veel plezier in Mission Beach. Leuk dat John jullie meeneemt naar Kuranda :).

Xx

• 04 April 2017 - 11:25

Christiene :

Hallo luitjes. Jammer van het weer én de verloren dag in Sydney maar er staan weer leuke dingen op het programma. Begrijp ik het goed dat jullie het treintje en kabel aan overslaan? Veel plezier in ieder geval.
    Groetjes

• 04 April 2017 - 18:25

Kevin:

Wat zul je genoten hebben...zwemmen in the lagoon. Leuk dat jullie meegenomen worden naar Kuranda. Vond het er zelf erg leuk. Have fun!

• 05 April 2017 - 13:40

Edith:

Dus jullie laten Cairns alweer achter jullie om naar Mission Beach te gaan. Hoop dat jullie toch een beetje van Cairns genoten hebben ook al was het een dag korter en werkt het weer niet helemaal mee. Veel plezier in Mission Beach en ik kijk uit naar het reisverslag en hoop op foto's.