Port Douglas - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van Ellen Abercrombie - WaarBenJij.nu Port Douglas - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van Ellen Abercrombie - WaarBenJij.nu

Port Douglas

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg Ellen

10 April 2017 | Australië, Port Douglas

Zaterdag aangekomen in Port Douglas. Hier hebben we voor een week een appartement gehuurd bij Port Douglas Apartments. Hoek Davidson Street/Macrossan Street (hoofdstraat). Zoiets hebben we nog nooit gedaan maar we wilden een iets rustiger vakantie dan we gewend zijn hier in Oz en ik moet zeggen dat het wel bevalt. Niet meer uit de koffer leven en voor de geïnteresseerden....we kijken op het webcam heuveltje. Give me a call en ik ren naar beneden zodat je me in levende lijve kunt zien. Toen we aankwamen bij het complex had Piet het gevoel dat we het appartement op de bovenste verdieping zouden krijgen (lees 3 hoog). En ja hoor....zware koffers alle trappen opsjouwen want liften zijn hier niet. In Port Douglas wordt niet hoger gebouwd dan palmboom hoogte, wat het juist zo'n fantastische uitstraling geeft.

Het is hier detoxen geblazen. De zon brandt hoog aan de hemel en de luchtvochtigheisgraad is hoog. Bestel je koffie op een terras dan krijg je er standaard een fles water bij om uitdroging tegen te gaan. Volgens mij ben ik kilo's afgevallen door al dat water en de lange wandelingen. De Arnott koekjes zijn natuurlijk erg onsmakelijk pfff. Ik heb een Tim Tam koekjes aankoop verbod voor het thuisfront gekregen van Piet. Hij zelf heeft zichzelf een bier verbod opgelegd.
We zien wel een kleine verandering plaatsvinden wat het plastic beleid aangaat in de supermarkten. In Adelaide moest ik zelfs betalen voor een plastic tasje, jammer genoeg werden alle boodschappen in Mission Beach meteen in plastic gedaan, of je nou een boodschappentas bij je had of niet. Volgens mij worden in heel Australie per dag honderden kilo's aan plastic boodschappentasjes weggegooid.

In Port Douglas hebben ze een croc probleem. Bij Cape Tribulation (ten noorden van Port Douglas) is een vrouw door een saltie (zoutwater krokodil) de zee ingesleurd tijdens het pootje baden. Zij heeft het niet overleefd. Hier in Port Douglas is bij de jachthaven een croc gevangen en met regelmaat van de klok zwemmen salties langs de prachtige 4-mile beach. Het is wachten op ongelukken zeggen de locals, die liever hebben dat toeristen in het zwembad bij hun accommodatie afkoeling zoeken. Want als een toerist wordt aangevallen door een croc betekent dat slechte publiciteit voor het plaatsje.

Voor morgen staat er een excursie op het programma. We gaan met Calypso snorkel en dive naar het Agincourt Reef. Volgens mij gingen Koos en Cristiene ook met deze organisatie naar het outer reef. Hoop niet dat ik zeeziek word, ze voorspellen iets meer wind voor morgen.

Tot snel.

• 10 April 2017 - 06:59

Christiene :

Heerlijk om in Port Douglas te zijn. Toen wij er waren hadden ze ook veel last van de krokodillen gehad, wij hebben ze toen in Daintree gezien. Leuk dat jullie ook met Calypso gaan, ons is het goed bevallen. Veel plezier.
    Groetjes
    Christiene

• 10 April 2017 - 20:24

Koos:

Idd Calypso weet niet of dit te laat is maar huur een onderwatercamera have fun :-)

• 10 April 2017 - 20:35

Edith:

Wat een heerlijke plek om jullie laatste week door te brengen. Alleen de krokodillen wat jammer dus geen lekkere strandwandeling maken. Prachtige foto's. Geniet nog even lekker.
    Groetjes.

• 11 April 2017 - 09:18

Piet:

What the f#ck een bierverbod?no way LOL