Snorkelen - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van Ellen Abercrombie - WaarBenJij.nu Snorkelen - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van Ellen Abercrombie - WaarBenJij.nu

Snorkelen

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg Ellen

12 April 2017 | Australië, Port Douglas

Het wereldberoemde Great Barrier Reef ligt langs de noordoostkust van Australie en is een grote trekpleister voor toeristen. Je kunt snorkelen of duiken bij een van de eilanden die voor de kust liggen of je gaat naar het Outer Reef. Het koraal bij het Outer Reef is veel mooier en de kans een haai of zeeschildpad te zien groter. Wij gingen met Calypso naar het Opal Reef. Vorig jaar was ik naar het Apulo Reef vanuit Cairns en had twee maal een enorme zeeschildpad gezien. Nu is Piet aan de beurt en hoopt ook op een zeeschildpad.

De vaarafstand naar het Opal Reef is anderhalf uur en de zee was rustig bij vertrek uit Port Douglas. We zaten heerlijk op het voordek te genieten in het zonnetje. We zouden drie plaatsen aandoen op het Opal Reef om te snorkelen. De eerste plaats was split bommy reef. Stinger suits aan want op het moment schijnen er veel Box Jellyfish (gevaarlijke kwallen) te zwemmen. Maar geen angst, met zo'n wetsuit kan je niets gebeuren. Het liedje "I am sexy and you know it" gaat door mjn hoofd, want wat zien we er charmant uit in onze zwarte pakjes. Gewapend met een noodle (ik een oranje en Piet een gele) gaan we het water in. Snorkelen is energie slopend dus deze noodle is een soort van drijfmateriaal waardoor je je krachten wat kunt sparen.
We lezen en horen op het nieuws over coral bleeching of koraalverbleking op het Great Barrier Reef omdat de temperatuur van het zeewater al voor het tweede jaar te hoog is en de alg in het koraal hier niet tegen kan. Vooral bij split bommy reef zagen we veel grote stukken wit koraal.
De tweede plaats die we aandeden was geweldig. Ik hoor mensen sea turtle roepen dus ik roep Piet en zwem met een aantal mensen achter de schildpad aan. Piet volgt mij met oranje noodle (denkt hij) maar volgt een andere vrouw die toevallig ook een oranje noodle heeft en van de schildpad af zwemt. Jammer voor Piet weer geen zeeschildpad gezien.
De laatste snorkelplaats was het mooist, hele wallen met allerlei soorten koraal en prachtige vissen. Alsof je in een groot aquarium zwemt. Jammer, geen onderwater camera mee.
Het zit er weer op, weer anderhalf uur terug varen naar Port Douglas, schuin op de wind welke flink was toegenomen. We mochten niet meer op het dek zitten want dat zou te gevaarlijk zijn geweest. Veel mensen zijn zeeziek. Ik sluit me aan bij Ralph, een baan aangeboden op een boot sla ik af hahahaha.

  • 12 April 2017 - 02:17

    Ilona:

    Wat een schattige pakjes ha ha. Heel erg zonde van dat koraalverbleking :(.

    Je had weer mazzel met je zeeschildpad zeg. Poor daddy.

    Het begint alweer op te schieten voor jullie. Geniet er nog maar even van.

    Xx

  • 12 April 2017 - 10:03

    Stefanie En Ralph:

    Leuk verhaal weer om te lezen en wat een charmant gezicht die wet suits Hahaha. Wel balen zeg dat pap weer geen schildpad gezien heeft.

    Blijft leuk hè bootje varen Haha.

    Geniet nog even van jullie laatste dagen down under en tot zondag :-).

    Liefs Stefanie en Ralph

  • 12 April 2017 - 11:57

    Yolanda Landman:

    Meid, wat genieten jullie toch! Leuk om alles zo te volgen!! Geniet nog even...

  • 12 April 2017 - 12:34

    Yvette:

    Owhhh die mooie pakjes kunnen jullie hebben hoor!! ;)
    Ik kan me voorstellen dat dat nummer in je hoofd opkomt haha.

    Zonde dat het koraal zo achteruit gaat.
    Maar gelukkig heb je wel een zeeschildpad gezien! Jammer voor Piet dat hij de verkeerde vrouw volgde! Mannen ook he?! ;) haha.

    Geniet nog even lekker van jullie laatste daagjes en tot snel!!

    Liefs Jeroen, Yvette & Marit.

  • 12 April 2017 - 14:56

    Christiene:

    Angus nog gezien?? :):):)
    Geweldig hè al die vissen in allerlei maten en kleuren.
    Leuk dat je een zeeschildpad hebt gezien weer. Ik had er 1 gezien in de verte tijdens onze 2de snorkelavontuur bij de Whitsunday's, hij was sneller dan ik in het water :) Voor ons geen noodles, ik kon er niet mee overweg en dan zat dat ding alleen maar in de weg, Koos dook nog wel eens wat verder naar beneden. Was wel een lachwekkend gezicht hoor al die gekleurde noodles.
    groetjes en geniet nog van de laatste dagen. Ik lees wel weer wat jullie nog gezien en gedaan hebben, wellicht een Cassowary?
    Christiene

  • 12 April 2017 - 18:35

    Kevin:

    Jammer dat die ouwe geen schildpad heeft gezien! Zonde! Zo te horen een erg leuke dag. Maar...noodles? De ouderdom begint dus toch echt toe te slaan?

  • 12 April 2017 - 20:55

    Edith:

    Mijn zus aan het snorkelen, verrassend hoor.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ellen

Welkom op mijn website. Als je het leuk vindt kun je onze reis via deze site volgen. Veel leesplezier!! Ellen

Actief sinds 07 Okt. 2012
Verslag gelezen: 468
Totaal aantal bezoekers 121503

Voorgaande reizen:

13 Oktober 2012 - 06 November 2012

Australië 2012

Landen bezocht: