Wildlife habitat - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van Ellen Abercrombie - WaarBenJij.nu Wildlife habitat - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van Ellen Abercrombie - WaarBenJij.nu

Wildlife habitat

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg Ellen

28 Oktober 2012 | Australië, Port Douglas

Wildlife habitat.

En we zitten hier niet bepaald stil. Weer de hele dag op pad. In Port Douglas hebben ze een Wildlife habitat waar we een lunch met de Lorikeets hadden. Het is de bedoeling dat de Lorikeets op hun "eigen" stokje blijven zitten en niet bij de mensen aan tafel plaats nemen tijdens de lunch. Maar het zijn ontzettende stouteriken. Als de oppassers even niet kijken glijden ze van het stokje en gaan ze al buikschuivend over de grond naar de mensen. Laat ik nou zo handig zijn geweest om een ontzettend kleurige jurk aan te trekken, je zou zo kunnen zeggen in Lorikeet kleuren. Ze gingen op mijn jurk zitten en begonnen er in te pikken. Het kostte veel moeite ze van me weg te houden.
We hadden ook een tour "behind the scenes" geboekt en dat was ontzettend leuk. Nu konden we eens zien hoe het er aan toegaat als er gewonde dieren worden binnengebracht en hoe ze verzorgd worden. Een baby wallaby die met zijn kopje uit zijn nepbuideltje kijkt. Ik had hem zo stiekum in mijn tas willen stoppen en hem mee naar huis genomen. Een heeeel klein vogeltje in een servetje in een plastic bakje met zijn bekje open: food..food. Een slang, een tree kangaroo een krokodil.

  • 28 Oktober 2012 - 11:32

    Ralph:

    Awhhh wat een schatje die wallaby. Het einde van jullie trip begint nu in zicht te komen :-P. Zitten jullie straks weer in de kou en regen net als wij :-P

  • 28 Oktober 2012 - 13:47

    Ilona:

    Wat lief! Hier word ik jaloers ik van ;). Ziet er weer goed uit luitjes. Have fun! X

  • 28 Oktober 2012 - 19:22

    Je Zus:

    hoi zus, wat een schattige foto's. Ik dacht dat jullie laatste week al was ingegaan maar hoorde net van Ilona en Ralph dat jullie nog een week weg blijven. Jullie gaan natuurlijk nog naar Cairns en dan naar Sydney en Melborne. Blijf nog maar even lekker daar heeft vannacht 10 graden gevroren, dat niet bij ons natuurlijk maar toch, brrr koud. Groetjes, je zus.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ellen

Welkom op mijn website. Als je het leuk vindt kun je onze reis via deze site volgen. Veel leesplezier!! Ellen

Actief sinds 07 Okt. 2012
Verslag gelezen: 267
Totaal aantal bezoekers 121535

Voorgaande reizen:

13 Oktober 2012 - 06 November 2012

Australië 2012

Landen bezocht: