Mission Beach - Reisverslag uit Mission Beach, Australië van Ellen Abercrombie - WaarBenJij.nu Mission Beach - Reisverslag uit Mission Beach, Australië van Ellen Abercrombie - WaarBenJij.nu

Mission Beach

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg Ellen

25 Oktober 2012 | Australië, Mission Beach

En we zijn weer een stukje noordelijker aangekomen. We zitten ongeveer 160 km ten zuiden van Cairns en wel in Mission Beach. We zijn hier al eens eerder geweest en ik moet zeggen wat is het hier veranderd. Cyclonen Larry en Yashi hebben hun sporen achter gelaten. Het ziet er wat kaal uit zonder al die hoge bomen. Ook is het hier een stuk rustiger, de helft van de inwoners heeft Mission verlaten na de laatste cycloon omdat er geen werk meer voor ze was. Bananen en suikerrietplantages in de omgeving waar mensen werkten gingen helemaal plat. Voor ons betekende dit dat wij niet zoals anders de bus konden nemen. Als we dit hadden geweten hadden we een auto gehuurd. Maar gelukkig is de eigenaar van de camping Hideaway zo vriendelijk om ons naar de supermarkt en zo te brengen.

Vandaag wilden we met de watertaxi naar Dunk Island maar er stond zoveel wind dat dit plan in duigen viel. We besloten allemaal te doen waar we zin in hadden. Kevin ging naar het strand, Piet het dorpje in en ik vroeg de eigenaresse van de camping om een lift naar Wongaling om vandaar terug te lopen over het strand naar de camping (5 km).
In the car the woman looked concerned when I told her about my beach walk and I had no idea why. You will have to cross a creek on the beach, locals do this all the time but you have to promise me to pass this creek at the mouth. They spotted a croc at the end of the creek, so please be careful.
Al lopend op het strand zag ik in gedachten al de koppen in de krant staan: Dutch tourist missing -probably eaten by a crocodile. Ik besloot door te lopen tot de creek (beekje) en dan te besluiten of ik er door zou gaan of terug te lopen, dan maar een heel stuk omlopen over het fietspad. Na ongeveer 20 minuten was ik aangekomen bij de creek...zal ik het er op wagen. Nou ik zal je zeggen het was eb en ik moest door twee stroompjes water, maar kreeg wel natte voeten hahaha. Ik moet wel zeggen als het vloed was geweest dat het een ander verhaal was geweest.

  • 25 Oktober 2012 - 11:38

    Ralph:

    Wat zonde zeg dat Mission Beach nog saaier is geworden dan toen Ilona en ik er zaten :-P. Ik zou zeggen nu snel door naar Port Douglas zodat je in een leuker stadje zit :-).

    xx

  • 25 Oktober 2012 - 11:38

    Ralph:

    Wat zonde zeg dat Mission Beach nog saaier is geworden dan toen Ilona en ik er zaten :-P. Ik zou zeggen nu snel door naar Port Douglas zodat je in een leuker stadje zit :-).

    xx

  • 26 Oktober 2012 - 09:05

    Marieke:

    De 'strijd' aan gaan met een krokodil of lekker knuffelen met een koalabeertje, DAT is Ellen!!:) X

  • 26 Oktober 2012 - 09:31

    Je Zus:

    Hoi zus,
    Deze week toevallig een documentaire over krokodillen gezien, heb je enig idee hoe snel die beesten zijn? Gelukkig is er op de foto's niet veel te zien van de schade, de enorme rij bomen en palmen staan er nog op. Ben benieuwd of jullie de trip naar dunk island nu over moeten slaan. Dan door naar Port Douglas ben benieuwd hoe het daar is, of daar ook nog schade is.
    Veel plezier verder. Groetjes, je zus.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ellen

Welkom op mijn website. Als je het leuk vindt kun je onze reis via deze site volgen. Veel leesplezier!! Ellen

Actief sinds 07 Okt. 2012
Verslag gelezen: 196
Totaal aantal bezoekers 121583

Voorgaande reizen:

13 Oktober 2012 - 06 November 2012

Australië 2012

Landen bezocht: