Magnetic Island - Reisverslag uit Magnetic Island, Australië van Ellen Abercrombie - WaarBenJij.nu Magnetic Island - Reisverslag uit Magnetic Island, Australië van Ellen Abercrombie - WaarBenJij.nu

Magnetic Island

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg Ellen

22 Oktober 2012 | Australië, Magnetic Island

Magnetic Island.

Hallo trouwe lezers, hebben jullie weer zin in ons volgende verhaal?

Vanaf Airlie Beach zijn we met de Greyhound naar Townsville gereden en zijn vanaf hier met de ferry naar Magnetic Island gevaren. De hele trip duurde ongeveer 5 uur. Er is hier in 2 maanden tijd geen drup regen gevallen. Het land ziet er droog en dor uit. Als er een auto over een zandweg rijdt volgt er een kilometer lange stofwolk. Niet bepaald een land voor watjes.

The wildlife on Magnetic Island is really fantastic. Kevin saw his first possum here, on broad daylight!!?? We went for a short walk to Bremner point where we spotted a rock wallaby. Kevin wilde graag naar Arthur Bay, dat betekende lopen op het heetst van de dag (handig!) heuveltje op, heuveltje af. Toen we weer in de bus stapten zag Piet er zo oververhit uit dat een vrouw hem vroeg of hij misschien verbrand was. Alhoewel op dit eiland meer slangen zitten dan op het vaste land zijn we er niet een tegengekomen.

Ik lees dat sommigen van jullie jaloers op ons zijn maar weten jullie wel hoe zwaar wij het hebben. Iedere keer als we weer noordelijk trekken wordt het warmer. Best vervelend hoor hahaha.

• 22 Oktober 2012 - 16:50

Marieke:

Hallo daar in de hitte,

Heel leuk om de verhalen steeds te lezen Ellen! Wat een prachtige foto's, het is inderdaad het paradijs!!
    Geniet met z'n allen!!

kus Marieke

• 22 Oktober 2012 - 17:03

Je Zus:

Hoi zus, dus jullie zijn weer verhuisd. Dit keer het eiland verkennen zonder Graham. Jullie accommodatie ziet er een stuk beter uit dan waar wij toen gelogeerd hebben, ha ha. Gaan jullie nog naar het dierenparkje? Heel vervelend al die zon en warmte, hier vandaag eindelijk een droge dag en ook nog prima temperatuur. Kijk weer uit naar jullie volgende verslag, het kerkje komt al dichterbij.
    Groetjes, je zus.

• 22 Oktober 2012 - 18:43

Ralph:

Been there done that ;-). Hier is het ook nog steeds flink warm. De katten missen jullie wel enorm. Geniet maar flink van oz want eerste koufront komt eraan ;-)