Airlie Beach - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Ellen Abercrombie - WaarBenJij.nu Airlie Beach - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Ellen Abercrombie - WaarBenJij.nu

Airlie Beach

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg Ellen

19 Oktober 2012 | Australië, Brisbane

We zijn inmiddels in Airlie Beach aangekomen. Het weer is hier prachtig. De zon schijnt hier volop, 27 graden en gelukkig staat er flink wat wind. O, wat missen we de Nederlandse regen hahaha.
We hebben een huisje gehuurd op camping Flametree, iets uit het centrum van Airlie. Dat betekent dus met de bus heen en weer. De grootste lol met de buschauffeur, die Aussies weten altijd wel iets te zeggen wat je doet schateren. Piet stapt de bus in met blikjes bier(hoe kan het ook anders) waarvan er eentje spontaan open knapt. Dus de chauffeur achter het stuur vandaan: out, out, out of the bus with you. Stonden ze samen de voorbijgangers te smeken of ze niet het blikje wilden leegdrinken.....a waste of beer....boozers!!
Maar goed, Airlie Beach draait op toerisme. Je kunt hier over de backpackers lopen, het is hier iedere avond feest....he Ilona en Ralph? Speciaal voor jullie een foto van Nomads en Magnums.
In Australië zie je overal tropische vogels vliegen. Op sommige plaatsen worden ze gevoerd. Rond 4 pm zitten de Rainbow Lorikeets al ongeduldig in de bomen te schreeuwen wachtend op voer.ven als het voer dan eenmaal in de bakjes ligt nemen ze een duikvlucht naar beneden en gaan overal zitten om het voer te eten, zelfs op je hoofd.

• 19 Oktober 2012 - 07:59

Ralph:

Pap weet toch wel dat er de doodstraf staat he op bierverspilling ;-). Ik ben alles behalve jaloers op julllie hoor. Zit veel liever in Nederland in de stromende regen. Caspertje voelt zich al flink eenzaam zonder opa, die staat al bij de voordeur te schreeuwen als ik langs ga om ze eten te geven.

Veel plezier alvast bij de Whitsundays :-D.

• 19 Oktober 2012 - 09:35

Je Zus:

Hoi zus,
    Wat een leuk verslag en weer prachtige foto's. De kleurige lorikeets en de krijsende kaketoes, wat een herrie kunnen die beesten maken. Ook de foto van de lagune, blijft toch heel speciaal. Ja met magnums en nomads en bier heb ik dan weer helemaal niks, ha ha. Ben heel erg benieuwd naar je volgende verslag en foto's de Whitsundays, prachtig. Fijne boottrip, ha ha.
    Groetjes, je zus.