Brisbane 2 - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Ellen Abercrombie - WaarBenJij.nu Brisbane 2 - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Ellen Abercrombie - WaarBenJij.nu

Brisbane 2

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg Ellen

16 Oktober 2012 | Australië, Brisbane

En terwijl jullie dag pas is begonnen is de dinsdag voor ons alweer ten einde. Vandaag zijn we met de boot de Mirimar over de Brisbane rivier naar het grootste koala reservaat ter wereld geweest: LONE PINE. In 1927 heeft een Australiër dit reservaat opgezet omdat hij de koala's enigszins wilde beschermen omdat in die tijd veel op ze gejaagd werd vanwege hun vacht. Vandaag de dag is de koala populatie met 25 % afgenomen omdat hun leefgebied kleiner is geworden vanwege bebouwing, omdat ze gedood worden door honden en overreden door verkeer. Hier in Lone Pine heb je de mogelijkheid om een koala vast te houden, tegen betaling natuurlijk. Maar je steunt zo wel het goede doel.

Vandaag onze laatste dag in Brisbane, we maken de Edith-trip dus morgen vliegen we naar Proserpine om naar Airlie Beach te gaan.

• 16 Oktober 2012 - 09:24

Je Zus:

Hoi zus,
    LON PINE, leuk. De bootreis er naar toe is geweldig en ja dan het park met al die schattige koala's. Mis alleen foto's zal er een uit mijn eigen collectie moeten halen, ha ha. Geniet van het lekkere weer daar, hier natuurlijk weer regen.
    Groetjes, je zus.

• 16 Oktober 2012 - 09:28

Je Zus:

Nog even, zie nu toch de foto's, ha ha. Leuk Kevin,volgens mij heeft Ellen je mee genomen als fotograaf aan de enorme camera te zien. Veel plezier verder en op naar jullie volgende bestemming.Kijk uit naar het volgende verslag.

• 16 Oktober 2012 - 11:53

Ralph:

Zucht zucht zucht krijg na het lezen van de verhalen en het zien van de foto's weer zo'n verschrikkelijke heimwee naar OZ. Zo te lezen vermaken jullie je nu al prima :-). Geniet maar van die zon zolang het kan, want hier is het alleen maar regen en wind ;-).

Groetjes Ralph, Donny en Casper

• 16 Oktober 2012 - 19:52

Ilona:

I'm so jealous!!! Ziet er goed uit luitjes. Ben benieuwd naar al jullie avonturen ;).

-x- Ilona

• 17 Oktober 2012 - 23:54

Ian:

Nice fotos ! You wouldn't hold a Budgeree koala like that though - their claws are bigger and they have sharp teeth ! Piet would remember their scary noises !

• 18 Oktober 2012 - 13:12

Yvette:

Oooo het ziet er super goed uit! Jullie vermaken jullie zo te lezen wel!
    Leuke foto's!
    Ik kijk al uit naar je volgende verhaal!!!

Liefs, Yvette

Tags: Brisbane