Kangaroo Island - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Ellen Abercrombie - WaarBenJij.nu Kangaroo Island - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Ellen Abercrombie - WaarBenJij.nu

Kangaroo Island

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg Ellen

29 Maart 2017 | Australië, Adelaide

We leven nog en waren niet in Airlie Beach waar cycloon Debbie aan land kwam. We zitten op Kangaroo Island, het op één na grootste eiland van Australië, als je Tasmanie niet meerekent. We hadden simpelweg geen internet bereik en konden geen berichtjes sturen.

Zondag 26 maart hebben we een auto gehuurd in Adelaide en zijn naar Cape Jervis (twee uur ten zuiden van Adelaide) gereden om de overtocht met de ferry te maken naar Kangaroo Island. Het was spannend om de auto op de veerboot te krijgen, spiegels moesten worden ingeklapt om zoveel mogelijk auto's mee te krijgen. Piet was blij dat ik de auto erop had gereden want als je zag hoe dat ging, dus ik mocht wel het zweet op mijn rug hebben. Ja toch?
De eerste nacht doorgebracht in Kingscote. De volgende dag naar de supermarkt om voor een paar dagen eten in te slaan omdat we naar de westkant van het eiland gingen en 's avonds niet de weg meer op wilden op zoek naar een restaurant. De reden: als het donker wordt komen dieren zoals kangoeroes, wallabies en possums tot leven en steken zonder uit te kijken de weg over. Er wordt geadviseerd beter 's avonds niet op pad te gaan. Het is een ontzettend naar gezicht al die dode dieren op de weg.

De westkant van het eiland is prachtig, niet alleen de highlights Remarkable Rocks en Admirals Arch, maar ook de kangoeroes, koala's en prachtige vogels die zo vanaf je accommodatie te zien waren.

Morgen vroeg op om naar Adelaide terug te gaan en dan vliegen we naar Sydney waar we een paar dagen gaan optrekken met Ilona en Thom.

• 29 Maart 2017 - 08:51

Christiene :

We hebben de beelden gezien van Debbie in Airlie Beach. Er zal flink wat schade zijn maar gelukkig zitten jullie daar een héél eind vandaan.
    Heel veel plezier in Sydney met elkaar.
    Groetjes
    Christiene

• 29 Maart 2017 - 09:27

Ilona:

Gaaf hoor :). Leuke foto's weer.

Zie jullie morgen in Sydney :)!

Xx

• 29 Maart 2017 - 14:21

Edith:

Hoi zus, fijn om weer even iets van jullie te horen. Wat een prachtige foto's, echt genieten. Heel veel plezier met Ilona en Thom in Sydney. Geniet lekker verder. Groetjes, je zus.

• 29 Maart 2017 - 15:10

Cees:

Fijn weer iets van jullie te horen wij maakte ons wel een beetje zorgen. Het ziet er leuk uit op de foto's en ja het zal wel een dierenparadijs zijn.Moet er inderdaad niet aandenken om in het donker een kangaroe of ander beest op de motorkap te hebben.Geniet lekker verder samen, en doe de groetjes aan Ilona.xxx

• 29 Maart 2017 - 17:11

Koos:

Hallo boffers.
    Jullie genieten zeer zo te lezen prachtig ga zo door en een goede vlucht naar Sydney.
    Wil je voor mij die opa aboriginal de groeten doen :-)

• 29 Maart 2017 - 18:49

Stefanie:

Hallo daar,

Wat een mooie avonturen weer! Ik was ook even bang dat jullie in de buurt van Debbie zaten, omdat ik niet precies wist aan welke kant jullie zaten, maar gelukkig zaten jullie er een heel end vandaan! Wat een mooie foto's weer en wat leuk die pinguïns! Hier hebben we ook al een paar mooie lente dagen gehad waarbij we in ons t-shirtje in de tuin konden zitten, maar jullie overtreffen het nog steeds hoor! Lekker blijven genieten samen! En veel plezier in Sydney met zij vieren!

Veel liefs ralph en steef

• 29 Maart 2017 - 20:19

Kevin:

Zo dan heeft moeders nu ook eindelijk Kangaroo Island gezien hoor. Zo te zien weer heel naar weer bij jullie. Vervelend hoor ;). Heel veel plezier in Sydney! Ben benieuwd hoe Tommy het vind op voor het eerst te vliegen.

• 29 Maart 2017 - 23:37

Yvette:

Hi,

Toch fijn om weer even wat van jullie te lezen en er even zeker van de zijn dat jullie ver weg waren van Debbie!! Wat een super mooie foto's. Worden wij hier helemaal niet jaloers van hoor! *ahum*

Veel plezier met Ilona eniet Tommy!! Lekker even genieten met elkaar!

Veel liefs Jeroen en Yvette
    Dikke kus van Marit

• 30 Maart 2017 - 20:15

Yolanda:

Ziet er allemaal weer mooi uit, jullie genieten lekker zo te zien!